פיצוי לנוסע שעוכבה טיסתו:
בנוסף.
יעד במרחק עד 2,000 ק"מ – 1,300 ₪
יעד במרחק 2,000-4,500 ק"מ- 2,090 ₪
יעד במרחק 4,500 ק"מ ויותר – 3,130 ₪
*בתנאי שהנוסע קיבל הודעה על העיכוב עד שבוע מראש
**למעט מקרים מיוחדים כמו מזג אוויר, שביתה מוגנת, אירוע בטחוני ועוד יוצאים מן הכלל.
נוסע שבוטלה טיסתו על ידי חברת התעופה זכאי לכל האמור בסעיפים הבאים:
יעד במרחק 2,000 ק"מ – 1,300 ₪
יעד במרחק 2,000-4,500 ק"מ- 2,090 ₪
יעד במרחק 4,500 ק"מ – 3,130 ₪
*בתנאי שהנוסע קיבל הודעה על ביטול עד שבוע מראש.
**למעט מקרים מיוחדים כמו מזג אוויר, שביתה מוגנת, אירוע בטחוני, הימנעות מחילול שבת וחג ומקרים חריגים במיוחד שלא היו תלויים בחברת התעופה
פיצוי לנוסע שהוקדמה טיסתו:
יעד במרחק עד 2,000 ק"מ – 1,300 ₪
יעד במרחק 2,000-4,500 ק"מ- 2,090 ₪
יעד במרחק 4,500 ק"מ ויותר – 3,130 ₪
*במידה וקיבל הודעה פחות מ-14 יום מראש מחברת התעופה
פיצוי לנוסע שלא עלה על טיסה בגלל רישום יתר של חברת התעופה (overbooking) זכאי לכל האמור בסעיפים הבאים:
יעד במרחק עד 2,000 ק"מ – 1,300 ₪
יעד במרחק 2,000-4,500 ק"מ- 2,090 ₪
יעד במרחק 4,500 ק"מ ויותר– 3,130 ₪
במידה וכרטיסי הטיסה נקנו דרך סוכנות נסיעות, זכותו של הנוסע לבקש מהסוכנות לסייע לו בקבלת פיצוי (במקום לפנות ישירות אל חברת התעופה) והיא מחויבת לסייע לו בכך.
לפי החוק להגנת הצרכן ניתן לבטל כרטיס טיסה תוך 14 ימי עסקים מיום ביצוע העסקה, בתנאי שמועד הביטול הוא לא פחות מ-7 ימים לפני מועד הטיסה, תמורת דמי ביטול של 5% או 100 ₪ (הנמוך מביניהם).
במידה ועברו 14 ימי עסקים מיום הרכישה, האפשרות לבטל את כרטיס הטיסה נתונה לשיקולה של חברת התעופה בלבד, והיא יכולה גבות מהלקוח עד 100% דמי ביטול.
גם במקרה של פציעה/ אשפוז/מוות (לא עלינו), חברת התעופה לא מחויבת להחזר כספי.
ע"פ החוק האירופאי, לנוסע שעוכבה טיסתו מגיע פיצוי כספי במקרים הבאים:
כל עיכוב מעל 3 שעות מזכה בפיצוי כספי
גובה הפיצוי:
יעד במרחק עד 1,500 ק"מ – 250 אירו
יעד במרחק 1,500-3,500 ק"מ- 400 אירו
יעד במרחק 3,500 ק"מ ויותר– 600 אירו
ע"פ החוק האירופאי, לנוסע שעוכבה טיסתו מגיע פיצוי כספי במקרים הבאים:
גובה הפיצוי:
יעד במרחק עד 1,500 ק"מ – 250 אירו
יעד במרחק 1,500-3,500 ק"מ- 400 אירו
יעד במרחק 3,500 ק"מ ויותר– 600 אירו
במידה ונוסע לא הופיע לטיסה מסוימת, חברת התעופה רשאית לבטל את כל טיסות ההמשך על אותו הכרטיס.
עם זאת, במידה והנוסע הודיע מראש על אי הגעה לטיסה – חברת התעופה מחויבת לשמור לו את טיסות ההמשך על אותו הכרטיס!
במקרים רבים מבטלות חברות תעופה את טיסות ההמשך למרות שנעשתה הודעה מראש ולכן- במידה והודעתם על אי הגעה לטיסה אחת מתוך כמה שבכרטיס- יש לוודא שטיסות ההמשך/ חזור לא בוטלו ורצוי לשמור העתק של הודעת הביטול שנשלחה לחברה.
כיום החוק הישראלי והחוק הבינלאומי לא מחייבים את חברות התעופה לאפשר העברת כרטיס מאדם לאדם. ורק מעט חברות מאפשרות זאת תמורת תשלום.
עם זאת, במידה והנוסע הודיע מראש על אי הגעה לטיסה – חברת התעופה מחויבת לשמור לו את טיסות ההמשך על אותו הכרטיס!
במקרים רבים מבטלות חברות תעופה את טיסות ההמשך למרות שנעשתה הודעה מראש ולכן- במידה והודעתם על אי הגעה לטיסה אחת מתוך כמה שבכרטיס- יש לוודא שטיסות ההמשך/ חזור לא בוטלו ורצוי לשמור העתק של הודעת הביטול שנשלחה לחברה.
באם רכשתם כרטיס טיסה בחברת תעופה אנו ממליצים מיד לאחר רכישת הכרטיס לרכוש ביטוח ביטול טיסה , ניתן לבטח הכרטיס או אצל חב' התעופה המציעות שירות זה או דרך חב' הביטוח.
שימו לב – באם טיסתכם מבוטלת על ידי חב' התעופה הנכם זכאים להחזר כספי מלא תוך 21 ימים.
באם אתם אלו שרוצים להודיע על ביטול הטיסה אנו ממליצים כי תפנו לחב' התעופה/ביטוח בהקדם האפשרי ככל שתיידעו את החברה בתאריך שהנו רחוק ממועד הטיסה( עד חודש) כך דמי הביטול שלכם יצומצמו משמעותית.
פיצוי לנוסע שעוכבה טיסתו:
בנוסף.
יעד במרחק עד 2,000 ק"מ – 1,300 ₪
יעד במרחק 2,000-4,500 ק"מ- 2,090 ₪
יעד במרחק 4,500 ק"מ ויותר – 3,130 ₪
*בתנאי שהנוסע קיבל הודעה על העיכוב עד שבוע מראש
**למעט מקרים מיוחדים כמו מזג אוויר, שביתה מוגנת, אירוע בטחוני ועוד יוצאים מן הכלל.
נוסע שבוטלה טיסתו על ידי חברת התעופה זכאי לכל האמור בסעיפים הבאים:
יעד במרחק 2,000 ק"מ – 1,300 ₪
יעד במרחק 2,000-4,500 ק"מ- 2,090 ₪
יעד במרחק 4,500 ק"מ – 3,130 ₪
*בתנאי שהנוסע קיבל הודעה על ביטול עד שבוע מראש.
**למעט מקרים מיוחדים כמו מזג אוויר, שביתה מוגנת, אירוע בטחוני, הימנעות מחילול שבת וחג ומקרים חריגים במיוחד שלא היו תלויים בחברת התעופה
פיצוי לנוסע שהוקדמה טיסתו:
יעד במרחק עד 2,000 ק"מ – 1,300 ₪
יעד במרחק 2,000-4,500 ק"מ- 2,090 ₪
יעד במרחק 4,500 ק"מ ויותר – 3,130 ₪
*במידה וקיבל הודעה פחות מ-14 יום מראש מחברת התעופה
פיצוי לנוסע שלא עלה על טיסה בגלל רישום יתר של חברת התעופה (overbooking) זכאי לכל האמור בסעיפים הבאים:
יעד במרחק עד 2,000 ק"מ – 1,300 ₪
יעד במרחק 2,000-4,500 ק"מ- 2,090 ₪
יעד במרחק 4,500 ק"מ ויותר– 3,130 ₪
במידה וכרטיסי הטיסה נקנו דרך סוכנות נסיעות, זכותו של הנוסע לבקש מהסוכנות לסייע לו בקבלת פיצוי (במקום לפנות ישירות אל חברת התעופה) והיא מחויבת לסייע לו בכך.
לפי החוק להגנת הצרכן ניתן לבטל כרטיס טיסה תוך 14 ימי עסקים מיום ביצוע העסקה, בתנאי שמועד הביטול הוא לא פחות מ-7 ימים לפני מועד הטיסה, תמורת דמי ביטול של 5% או 100 ₪ (הנמוך מביניהם).
במידה ועברו 14 ימי עסקים מיום הרכישה, האפשרות לבטל את כרטיס הטיסה נתונה לשיקולה של חברת התעופה בלבד, והיא יכולה גבות מהלקוח עד 100% דמי ביטול.
גם במקרה של פציעה/ אשפוז/מוות (לא עלינו), חברת התעופה לא מחויבת להחזר כספי.
ע"פ החוק האירופאי, לנוסע שעוכבה טיסתו מגיע פיצוי כספי במקרים הבאים:
כל עיכוב מעל 3 שעות מזכה בפיצוי כספי
גובה הפיצוי:
יעד במרחק עד 1,500 ק"מ – 250 אירו
יעד במרחק 1,500-3,500 ק"מ- 400 אירו
יעד במרחק 3,500 ק"מ ויותר– 600 אירו
ע"פ החוק האירופאי, לנוסע שבוטלה טיסתו מגיע פיצוי כספי.
גובה הפיצוי:
יעד במרחק עד 1,500 ק"מ – 250 אירו
יעד במרחק 1,500-3,500 ק"מ- 400 אירו
יעד במרחק 3,500 ק"מ ויותר– 600 אירו
במידה ונוסע לא הופיע לטיסה מסוימת, חברת התעופה רשאית לבטל את כל טיסות ההמשך על אותו הכרטיס.
כיום החוק הישראלי והחוק הבינלאומי לא מחייבים את חברות התעופה לאפשר העברת כרטיס מאדם לאדם. ורק מעט חברות מאפשרות זאת תמורת תשלום.
באם רכשתם כרטיס טיסה בחברת תעופה אנו ממליצים מיד לאחר רכישת הכרטיס לרכוש ביטוח ביטול טיסה , ניתן לבטח הכרטיס או אצל חב' התעופה המציעות שירות זה או דרך חב' הביטוח.
שימו לב – באם טיסתכם מבוטלת על ידי חב' התעופה הנכם זכאים להחזר כספי מלא תוך 21 ימים.
באם אתם אלו שרוצים להודיע על ביטול הטיסה אנו ממליצים כי תפנו לחב' התעופה/ביטוח בהקדם האפשרי ככל שתיידעו את החברה בתאריך שהנו רחוק ממועד הטיסה( עד חודש) כך דמי הביטול שלכם יצומצמו משמעותית.
העמותה פועלת עפ"י תקנים מחמירים של שירות, לרבות עמידה בתנאים של חוק הגנת הצרכן, הן לגבי אוכלוסיה רגילה והן לגבי אוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים. לחוק הגנת הצרכן המלא
כל הזכויות על כל התכנים המופיעים באתר זה שמורות.
1. באתר זה העמותה לא מפרהזכויות יוצרים. העמותה משקיעה מאמצים ומשאבים רבים על מנת לאתר את בעלי זכויות היוצרים ולקבל את אישורם לפרסום טקסט תמונות והסירטונים – ולא מפרסם חומר שזכות הפרסום שלו לא נתנה לעמותה. באם נתקלת באתר זה בהפרה של זכויות יוצרים כלשהן, אנא דווח/י לי לכתובת המייל המופיעה באתר זה. העמותה תוריד מיד כל טקסט תמונה או סירטון שמפר זכויות יוצרים.
2. העמותה מפרסמת באתר זה טקסט או תמונות או סירטונים שאין עליהםזכויות יוצרים. גם באם העמותה מפרסמת טקסט סירטונים ותמונות שהם "נחלת הכלל" על פי חוק (הוגים שעברו למעלה מ-70 שנה מיום פטירתם), העמותה מפרסמת אותם עם הגהות ועריכה, עליהם יש זכויות יוצרים כיצירה נגזרת.